Skip to content
  • Scurt Istoric
  • Ofertare
  • Cariere
  • Declaratii
  • Diverse
Telefon
0251-210435
Email
sosegarcea@gmail.com
Adresa
Str. Unirii, nr.50
Program
24/7
Spitalul Orasenesc Segarcea

Spitalul Orasenesc Segarcea

Spital Segarcea

Concurs anulat
  • Acasa
  • Internari/Programari
  • Informatii pacienti
    • Conditii de internare
    • Drepturi si obligatii
    • Program de vizita
    • Program Garzi
    • Bolnavi cronici
    • Conditii de externare
    • Informatii acces
    • Cerere acces date
    • Chestionar pacient
    • Protectia datelor
  • Informatii Publice
    • Medici de familie si ambulatoriu arondati Spitalului Orasenesc Segarcea
    • Principii de reabilitare medicală la pacientul critic
    • Procedura de colaborare cu mass-media
    • EDUCATIE PENTRU SANATATE
    • Terapia dureri
    • Ingrijiri si nevoi speciale
    • Acceptarea investigatiilor efectuate
    • Programe nationale derulate
    • Acreditare
    • Autorizatii si Certificate
    • Contracte
    • Purtator cuvant
  • Structuri functionale
    • Organigrama
    • Regulament intern
    • Regulament de organizare si functionare
    • Personal medical
    • Cabinete medicale
    • Integritate Institutionala
  • Raportari
    • Buget
    • Salarii
    • Contracte
    • Indicatori de performanta
    • Consum medicamente
    • Raportari paraclinice
    • Raportari spital
    • Consum antibiotice
    • Transferuri pacienti
    • Acorduri si protocoale
    • Transparenta decizionala
  • Contact

Drepturi si obligatii

  • Home
  • Drepturi si obligatii

DREPTURILE PACIENTULUI

În conformitate cu Legea nr.46 – 2003

  • Pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la serviciile medicale disponibile, precum si la modul de a le utiliza.
  • Pacientul are dreptul de a fi informat asupra identitatii si statutului profesional al furnizorilor de servicii de sănătate.
  • Pacientul internat are dreptul de a fi informat asupra regulilor si obiceiurilor pe care trebuie sa le respecte pe durata spitalizarii.
  • Pacientul are dreptul de a fi informat asupra starii sale de sanatate, a interventiilor medicale propuse, a riscurilor potentiale ale fiecarei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectuarii tratamentului si nerespectarii recomandarilor medicale, precum si cu privire la date despre diagnostic si prognostic.
  • Pacientul are dreptul de a decide daca mai doreste sa fie informat in cazul in care informatiile prezentate de catre medic i-ar cauza suferinta.
  • Pacientul are dreptul de a cere in mod expres sa nu fie informat si de a alege o alta persoana care sa fie informata in locul sau.
  • Pacientul are dreptul de a cere si de a obtine o alta opinie medicala.
  • Pacientul are dreptul sa solicite si sa primeasca, la externare, un rezumat scris al investigatiilor, diagnosticului, tratamentului si ingrijirilor acordate pe perioada spitalizarii.
  • Pacientul are dreptul sa refuze sau sa opreasca o interventie medicala asumandu-si, in scris, raspunderea pentru decizia sa; consecintele refuzului sau ale opririi actelor medicale trebuie explicate pacientului.
  • Consimtamantul pacientului este obligatoriu pentru recoltarea, pastrarea, folosirea tuturor produselor biologice prelevate din corpul sau, in vederea stabilirii diagnosticului sau a tratamentului cu care acesta este de acord.
  • Consimtamantul pacientului este obligatoriu in cazul participarii sale in invatamantul medical clinic si la cercetarea stiintifica.
  • Dreptul la confidentialitate
  • Pacientul are acces la datele medicale personale.
  • Dreptul femeii la viata prevaleaza in cazul in care sarcina reprezinta un factor de risc major si imediat pentru viata mamei.
  • Pacientul are dreptul la informatii, educatie si servicii necesare dezvoltarii unei vieti sexuale normale si sanatatii reproducerii, fara nici o discriminare.
  • Dreptul femeii de a hotari daca sa aiba sau nu copii este garantat, cu exceptia cazului in care sarcina reprezinta un factor de risc major si imediat pentru viata mamei.
  • Pacientul, prin serviciile de sanatate, are dreptul sa aleaga cele mai sigure metode privind sanatatea reproducerii.
  • Orice pacient are dreptul la metode de planificare familiala eficiente si lipsite de riscuri.
  • Drepturile pacientului la tratament si ingrijiri medicale
  • In cazul in care furnizorii sunt obligati sa recurga la selectarea pacientilor pentru anumite tipuri de tratament care sunt disponibile in numar limitat, selectarea se face numai pe baza criteriilor medicale. Se excepteaza de la prevederile legale cazurile de urgenta aparute in situatii extreme.
  • Pacientul are dreptul la ingrijiri terminale pentru a putea muri in demnitate.
  • Pacientul poate beneficia de sprijinul familiei, al prietenilor, de suport spiritual, material si de sfaturi pe tot parcursul ingrijirilor medicale. La solicitarea pacientului, in masura posibilitatilor, mediul de ingrijire si tratament va fi creat cat mai aproape de cel familial.
  • Pacientul internat are dreptul si la servicii medicale acordate de catre un medic acreditat din afara spitalului.
  • Pacientul poate oferi angajatilor sau unitatii unde a fost ingrijit plati suplimentare sau donatii, cu respectarea legii.
  • Pacientul are dreptul la ingrijiri medicale continue pana la ameliorarea starii sale de sanatate sau pana la vindecare.
  • Pacientul are dreptul sa beneficieze de asistenta medicala de urgenta, de asistenta stomatologica de urgenta si de servicii farmaceutice, in program continuu.

OBLIGAȚIILE PACIENTULUI

  • sa acorde incredere deplina in tratamentul si ingrijirile recomandate
  • sa se comporte civilizat si politicos cu personalul medical
  • sa respecte regulile de igiena personala zilnica
  • sa-si exprime acordul cerut de personalul medical in situatiile prevazute prin legislatie
  • sa prticipe la vindecarea lor prin respectarea recomandarilor medicale si tratamentului si sa respecte riguros ordininea interioara a unitatii;
  • sa nu pretinda examane de laborator sau radiologice pe care medicul nu le considera necesare.
  • sa accepte regimul alimtar recomandat de medic, chiar daca difera de mancărurile cu care este obisnuit in familie
  • sa nu depoziteze alimente decat in locurile permise (frigider)
  • sa stea in spital atat timp cat este necesar, sa nu insiste sa ramana mai mult decat trebuie, iar daca doreste externarea inainte de recomandarea medicului, aceasta se va face pe proprie raspundere si sub semnatura
  • sa nu consulte dosarul sau medical pentru a evita neintelegerea unor temeni si sa solicite informatii doar personalului calificat
  • fumatul este strict interzis, in caz contrar bolnavii vor fi externati
  • sa pastreze curatenia in saloane, integritatea echipamentuilui, curatenia in grupurile sanitare si sa nu degradeze instalatiile, sa nu arunce pansamente, vata si alte obiecte sau resturi alimentare.
  • sa umble in tinuta vestimentara ingrijita, decenta, cand iese pe coridoare sau afara in curtea spitalului
  • sa respecte circuitele spitalului sis a nu circule prin locurile interzise pacientilor in vederea protectiei proprii impotriva unor agenti patogeni sau noxe
  • sa nu provoace neintelegeri sau altercatii cu personalul medical sau alti pacienti
  • in situatia in care exista nemultumiri, pacientul poate sa faca reclamatie scrisa sau se poate adresa medicului sef de sectie sau conducerii spitalului

DREPTURILE PACIENȚILOR INTERNAȚI

  1. Pacienții au dreptul la îngrijirea sănătății la cel mai înalt standard, indiferent de statutul social, vârstă, sex, etnie, religie sau convingeri politice.
  2. Pacienții au dreptul la adresabilitate liberă la asistența medicală, conform prevederilor legale.
  3. Pacienții au dreptul de a cunoaște identitatea, statutul profesional și calificarea celor care asigură serviciul de sănătate.
  4. Dreptul de a fi informați în legătură cu starea sănătății lor, cu procedurile terapeutice propuse, cu diagnosticul și prognoza afecțiunii.
  5. Informațiile trebuiesc comunicate pacienților într-o manieră adecvată capacității lor de înțelegere. Dacă pacientul nu vorbește limba oficială, trebuie să existe mijloace de traducere.
  6. Dreptul de a fi informat și de a lua o decizie referitoare la efectuarea unor activități de cercetare /învățământ care implică persoana sa.
  7. După ce au fost informați asupra tratamentului pacienții au dreptul să-l accepte sau să-l refuze.
  8. Când pacienții sunt incapabili să-și exprime voința și este necesară intervenția medicală de urgență consimțământul poate fi presupus dacă nu există elemente exprimate anterior de pacient, care să ateste refuzul consimțământului.
  9. În cazul pacienților fără discernământ consimțământul este exprimat în scris de aparținătorul sau reprezentantul legal. 
  10. Pacienții au dreptul de a fi informați asupra facilităților de care dispune spitalul pentru asistență personală, siguranța și confortul său.
  11. Dreptul pacientului la intimitate și la confidențialitatea tuturor informațiilor legate de afecțiunea sa.
  12. Pacienții au dreptul de a fi vizitați cu condiția respectării programului de vizită stabilit de conducerea spitalului și de fiecare secție în funcție de specificul său.
  1. Pacienții au dreptul să primească la cerere servicii religioase.
  2. Dreptul la continuitatea îngrijirilor. 
  3. Pacienții au dreptul de a li se examina și rezolva plângerile într-o manieră justă, eficientă, promptă și de a fi informați asupra rezultatului.
  4. Dreptul la îngrijirea cu respect și considerație față de valorile, convingerile și intimitatea pacientului.

DREPTURILE PACIENȚILOR INTERNAȚI

  1. Pacienții au dreptul la îngrijirea sănătății la cel mai înalt standard, indiferent de statutul social, vârstă, sex, etnie, religie sau convingeri politice.
  2. Pacienții au dreptul la adresabilitate liberă la asistența medicală, conform prevederilor legale.
  3. Pacienții au dreptul de a cunoaște identitatea, statutul profesional și calificarea celor care asigură serviciul de sănătate.
  4. Dreptul de a fi informați în legătură cu starea sănătății lor, cu procedurile terapeutice propuse, cu diagnosticul și prognoza afecțiunii.
  5. Informațiile trebuiesc comunicate pacienților într-o manieră adecvată capacității lor de înțelegere. Dacă pacientul nu vorbește limba oficială, trebuie să existe mijloace de traducere.
  6. Dreptul de a fi informat și de a lua o decizie referitoare la efectuarea unor activități de cercetare /învățământ care implică persoana sa.
  7. După ce au fost informați asupra tratamentului pacienții au dreptul să-l accepte sau să-l refuze.
  8. Când pacienții sunt incapabili să-și exprime voința și este necesară intervenția medicală de urgență consimțământul poate fi presupus dacă nu există elemente exprimate anterior de pacient, care să ateste refuzul consimțământului.
  9. În cazul pacienților fără discernământ consimțământul este exprimat în scris de aparținătorul sau reprezentantul legal. 
  10. Pacienții au dreptul de a fi informați asupra facilităților de care dispune spitalul pentru asistență personală, siguranța și confortul său.
  11. Dreptul pacientului la intimitate și la confidențialitatea tuturor informațiilor legate de afecțiunea sa.
  12. Pacienții au dreptul de a fi vizitați cu condiția respectării programului de vizită stabilit de conducerea spitalului și de fiecare secție în funcție de specificul său.
  1. Pacienții au dreptul să primească la cerere servicii religioase.
  2. Dreptul la continuitatea îngrijirilor. 
  3. Pacienții au dreptul de a li se examina și rezolva plângerile într-o manieră justă, eficientă, promptă și de a fi informați asupra rezultatului.
  4. Dreptul la îngrijirea cu respect și considerație față de valorile, convingerile și intimitatea pacientului.

Articole recente

  • Coronavirus (Covid-19)
  • COLECTARE MEDICAMENTE EXPIRATE DE LA POPULATIE
  • Recomandări privind conduita socială responsabilă în prevenirea răspândirii coronavirus (COVID-19)
Telefon
0251-210435
Email
sosegarcea@gmail.com
Adresa
Str. Unirii, nr.50

Spitalul Orasenesc Segarcea

© All right reserved 2019

  • Termeni si Conditii
  • Politica de confidentialitate

Make Appointment

[contact-form-7 404 "Not Found"]
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu asta, dar puteți renunța dacă doriți. Cookie settings ACCEPT
Politica de confidențialitate și cookie-uri

Prezentare generală a confidențialității

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs. deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Necesare
Întotdeauna activate

Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.